Ви вирішили зробити автоматичні відкатні ворота своїми руками. Ну що ж, справа похвальна, і дружина, як мовиться, задоволена буде (а можливо і бос), і грошей заощадити можна. Сподіваємося, що наші статті і корисні матеріали (схеми і креслення відкатних воріт) допоможуть Вам уникнути втрати часу і зайвих витрат.
№ Матеріали Витрати
1 Профнастіл 10 м.кв
2 Труба 60*30 20 м
3 Труба 40*20 20 м
4 Труба 60*60 5 м
5 Фарба 1 банку
6 Грунтовка +растворитель 1 банка
7 Електродів 1 уп
8 Кругів 3-4 шт
9 Заклепок (або саморізи) 150-200 шт
Фундамент під "Закладну"(швелер).
Ми вже визначилися з матеріалами для відкатних воріт своїми руками. Тепер приступимо до їх виробництва. Почнемо з фундаменту під закладну для відкатних воріт.
Бетон робимо з цементу, щебеня і піску. Нам знадобиться 100-150 кг цементу, 300-450 кг піску, 300-450 кг щебеня. Розрахунок цементу приблизно 1:6. Бетон заливаємо так щоб вийшов один рівень з швелером, інакше в ямці збиратиметься вода. Тепер фундаменту потрібно підсохнути і постояти принаймні тиждень. В цей час ми вибиратимемо комплектуючі (фурнітура) для відкатних воріт, і робити відкатні ворота своїми руками.
Заставна профільна труба для кріплення верхніх роликів, нижнього і верхнього уловлювача.
Для кріплення верхніх роликів, а так само верхнього і нижнього уловлювача дуже зручно використовувати трубу 60*30 мм. Така труба встановлюється на всю висоту стовпа і приблизно на місці кріплення додаткових елементів фурнітури.
Щоб не бетонувати її разом із стовпом і швелером, краще вивести із стовпа декілька арматурин (3 штуки) і до них приварити нашу трубу 60*30 заввишки приблизно заввишки як стовп. Можна так само підсилити кріплення анкерами. Але кріпити таку трубу лише анкера не зовсім правильно, з часом анкера закріплені в цеглині розбовтуються і випадають.
Так само, таку трубу можна забетонувати разом із стовпом або з швелером на глибину промерзання грунту (1 метр). У такому разі установка буде вельми надійною, але і трудовитрати зростуть значно (що не завжди виправдане). Такі застави фарбуються в колір воріт.
З часом, кріпити на такі застави верхні ролики, нижній і верхній улавліватель, дуже зручно. Поставили ворота на роликові каретки, зверху встановили верхні ролики і тут же їх приварили. І по факту приварюємо нижній уловлювач по тому на якому рівні лижать ворота до протилежного стовпа.
Якби ми не робили таких заставних труб, нам би довелося, або дуже точно виводити араматуру із стовпа під верхні ролики і нижній улавліватель (що в принципі досить складний). Або кріпити їх анкера, а це не достатньо надійно.
Як вибрати комплектуючі /фурнітура для відкатних воріт.
Ми підготували фундамент і закладну. Тепер прийшов час вибрати комплектуючі (фурнітура) відкатних воріт своїми руками. Що ми називаємо такими, що комплектують:
- направляюща для відкатних воріт (рельс) 6-7 мм.
- дві ролікових каретки
- ролік кінцевий
- верхні підтримуючі роліки
- нижній захват
- верхній захват
- металеві або резинові заглушки.
Ми вважаємо що ці деталі воріт краще КУПИТИ. Виготовлення їх в домашніх умовах вимагає спеціалізованих знань і інструментів, і обійдеться дорожчим, ніж покупка у хорошого вітчизняного виробника.
Чотири роки тому ми НЕ зважилися виготовити їх самих. Тоді дістати комплектуючі для відкатних воріт було дуже складно, доводилося різні деталі замовляти в різних місцях. Зараз все набагато простіше, продається комплект з деталями спочатку підігнаними один під одного. Наші постачальники «перевірені» непростою зимою 2009/2010 і можуть називатися надійними.
Комплектуючі (фурнітура) для відкатних (механізм відкриття воріт) воріт розраховані на певну вагу. Як правило це до 400кг або до 800кг. Якщо у Вас металеві ворота обшиті профнастилом, то можна сміливо брати комплектуючі вагою до 400 кг Якщо у Вас складне кування або ворота обшиті важким матеріалом краще узяти до 800 кг
Роликові каретки це те на чому «їздять» відкатні ворота. Вони можуть бути з металевими або полімерними роликами. При правильному монтажі і використанні і ті та інші можуть прослужити довго. В полімерних є свої плюси, наприклад вони менш шумні ч
ніж металеві. Варто відзначити, що полімерні ролики виготовляються і продаються лише Україні. У Європі виробляються каретки лише з металевими роликами.
При покупці комплектуючі (фурнітура) для відкатних воріт, перевірте наявність в комплекті: направляюща для відкатних (рейка) воріт 6-7 м-кодів, дві роликові каретки, кінцевий ролик, верхніх підтримуючих роликів, нижнього захвату. Добре якщо Вам також пропонуються: верхній захват, металеві гумові заглушки.
Зверніть увагу на упаковку і якість виконання деталей. Якщо деталі зроблені акуратно, і упаковані у фірмову коробку, це говорить про те, що виробник серйозний і робить їх в промислових об'ємах на хорошому устаткуванні. Остерігайтеся фурнітури такої, що продається в «кульках» з нерівними краями деталей. Це означає, що зроблені вони «на коліні», і пред'явити претензії, при їх неправильній роботі, буде просто нікому.
Виготовлення каркаса для відкатних воріт.
Спершу необхідно підготувати майданчик, на якому ми збиратимемо каркас наших майбутніх воріт відкотів. За розміром такий майданчик має бути не менше ніж майбутні ворота.
Перш ніж приступити до збірки каркасу відкатних воріт, необхідно підготувати труби (труби для каркаса беруть 50*50*2мм або 60*30*2мм) – потрібно почистити їх від іржі і окалини. Після цього обробляємо їх розчинником (можна бензином) і наносимо грунтовку. Антикорозійний грунт можна наносити пульверизатором або кистю (що є під рукою). Пульверизатором швидше, а кистю шари виходять товще (відповідно якіснішими).
Після обробки і висихання зварюємо каркас, так щоб на стиках не було отворів, в які може попасти вода (дощ, сніг і так далі). Тепер можна приступити до підготовки внутрішньої рами, на якій кріпитиметься обшивка (частіше всього профнастил). У нашому випадку це труба 40*20*2 мм. Розміщуємо меншу (40*20) трубу на більшій(50*50):
- якщо зашиваємо з одного боку, то зсуваємо до краю (на якому буде зашивання) так щоб залишилося місце для профнастіла. Добре, якщо обшивка ляже у рівень із зовнішнім каркасом. - якщо зашиваємо з двох сторін, то розміщуємо посередині. Труби приварюємо кожні 20-30 см в шаховому порядку (щоб їх не «повело» від перегріву). Обробляємо місця зварки болгаркою, і наносимо грунтовку на очищені таким чином ділянки.
Після цього можна приступити до фарбування всього каркаса і рами для відкатних воріт. Для забарвлення беремо емальовану фарбу алкіду для зовнішніх робіт. Фарбувати можна пульверизатором або кистю в 2-3 шаруючи. Після того, як висохла фарба на каркасі, можна почати зашивання воріт (у нашому випадку це профнастил). Матеріал зашивання (профнастил, метал, дерево) кріпитися до внутрішньої рами саморізами або заклепками. Для кріплення саморізами, краще використовувати свердло, так працювати значно легше.
Установка відкатних воріт.
На заздалегідь підготовленому фундаменті для відкатних (швелер) воріт розміщуємо роликові каретки якнайдалі один від одного. Ставимо на роликові каретки ворота (ролики протягуємо в направляючу балку). Після виміру рівнем прихоплюємо зваркою роликові каретки на швелері.
Варто відзначити, що багато людей використовують для кріплення на швелер роликових кареток болти або анкера (адже на роликових каретках є отвори). Це не зовсім вірно. Справа в тому що сам процес – все виміряти і зробити отвори в швелері, дуже трудомісткий і забирає масу часу. Як правило декілька днів йде на висвердлювання або вирізування відповідних отворів. А якщо ви помилитеся на міліметр, вам прийдеться зрізати болти і починати роботу знову. Набагато легше роликові каретки просто приварити до швелера – тоді у вас буде поле для маневру, ви завжди можете підрізувати зварку і пересунути каретку на швелері в потрібне вам положення. А з приводу надійності - зварка не просто настільки ж хороша як і болти, але і надійніша в деяких випадках. Роликові каретки приварюються навіть на важкі ворота до 800 кг, а про профнастилові ворота до 400 кг і говорити нічого – зварка стоятиме десятиліттями без проблем.
Паралельно закріплюємо останні комплектуючі (фурнітуру) для відкатних (верхні ролики, верхній і нижній уловлювач) воріт на заздалегідь підготовлені застави з труб 60*30 мм закріплених за допомогою арматури виведеною із стовпів.
На кінці направляючої рейки встановлюється кінцевий ролик (у нього є для цього спеціальний затиск). Так само направляючу рейку варто закрити з двох сторін за допомогою заглушок (це убереже вашу направляючу рейку від попадання вологи).
Після підгонки всіх комплектуючих і виміру рівнем доварюємо роликові каретки (можна підрізувати роликові каретки і пересунути їх в потрібному напрямі, після чого потрібно ще раз приварити).